Korai volt temetni a dízelautókat

 2019. április 05. – Várkonyi Gábor Autóblog

Mindenkit meglepő hír érkezett a napokban: a világ egyik legfontosabb piacán, Németországban ismét növekedésnek indultak a dízelautó eladások. Igen, Németországban, ahol az egész autóipart megrázó dízelbotrány indult 4 évvel ezelőtt. Az ember csak kapkodja a fejét: most akkor nem áldozott le végleg a technológiának?

Anélkül, hogy dízel-lobbi felé mennénk el, fontos rögzíteni, hogy a ma dízelüzemmel forgalomba helyezhető új autók ugyanolyan tiszták, mint a benzinesek. Jelenleg a legtisztább belső égésű motoros autó mindenfajta mérés szerint éppen pont egy dízel.

A jövőben várhatóan a középkategóriától felfelé meg fognak maradni a dízelautók, a kiskategóriában azonban anyagilag biztosan nem fogja megérni az ennyire bonyolult kipufogógázkezelés alkalmazása.

Az egyértelműen látszik, hogy teljesen más elképzeléseik vannak az autógyártók vezérkarának erről a trendről, például a Porsche már bejelentette, hogy nem fog többet dízelautót gyártani, illetve a Volvonál is hallottunk már erről. Egyébként COkibocsátás szempontjából a német piacon is drámai képet fest a flottaátlag (157 gramm/km), ami nagyon messze van az EU elvárásaitól.

Az eheti Millásreggeli Futómű rovatában ezt a témát fejtegettük.

Meghallgatom

Forrás: varkonyigabor.blog.hu