2024.04.16.

Rablóvár a Bakonyban – Szarvaskő vára, Döbrönte

Egy kedves kis település melletti dombon áll Szarvaskő vára. Szerencsére a faluból könnyen kijuthatunk az erődítménybe gyalog, vagy kerékpárral. Ezen a reggelen a közeli Somló várát már megnéztem. Az itteni várdomb megmászása már csak “levezetés” volt a bazaltos Somló hegy északi oldalán álló falak után…  Szarvaskő a 14. században épült […]
2024.04.06.

Reneszánsz palota a Mecsek déli oldalában – Pécs, Tettye

A város fölé magasodó hegy déli lejtője nem csak ma népszerű pihenőhely az ide látogatók számára. A Tettye Pécs városának egyik legfestőibb tája parkkal, romokkal, barlanggal és arborétummal. A belvárostól északkeletre fekszik, 200-300 méter tengerszint feletti magasságon. A rómaiak idején a Tettye kívül esett Sopianae város területén. Vizét nem vezették […]
2024.04.02.

Se feljutni rá, se lejönni róla nem könnyű – Csobánc-várhegy 2. rész

Előző cikkünkben feljutottunk a városkapuig, persze csak képletesen, mert a várfal eléggé “foghíjas” így szinte bárhol beléphetünk a várudvarba. Ennek egyetlen előnyét élvezhetjük a  376m magas hegy tetejét körbejárva, hogy szinte 360 fokos körpanorámában gyönyörködhetünk. Érdemes egy tiszta napos időt választani a várlátogatásra, mert akár száz kilóméterre is elláthatunk kis […]
2023.06.05.

Extrém túra és filmdíszlet helyszíne a Cseszneki vár

Csesznek község felett emelkedõ sziklás Várhegy tetején találjuk a szabálytalan alaprajzú, keletnyugat irányában hosszan elnyúló, belsõtornyos vár tekintélyes romjait.   Az előző részben bemutattuk a vár történetét, és eljutottunk a felújított főkapuig.  Sajnos – vagy sokak szerint szerencsére – a vár többi része még nem esett át a felújításon. De ettől […]
2023.05.08.

A felújított belső vár – Nagyvázsony 3. rész

Sorozatunk 3. részében körbejárjuk a részlegesen felújított belső várat. (Kinizsi Pál legendája a Balaton-felvidéken – Nagyvázsony 1. rész és A Kinizsi-vár története – Nagyvázsony 2. rész)  Amint elkészülnek a belső termek is, akkor visszatérünk bemutatni azokat is. A várba a felújított barbakánon keresztül juthatunk be. A középkori erődített települések vagy várak […]
2023.03.02.

Évszázados vashíd a Dráva felett – Stari most, Maribor

Szlovénia második legnagyobb városát a Dráva szeli ketté. A vízparton sétálva több vasszerkezetű hidat láthatunk. A Stari most a közúti forgalom számára épült. A folyó partján számtalan kikapcsolódási lehetőséget alakítottak ki, amihez ez az építmény remek díszlet már több mint egy évszázada. A második világháború előtt a Stari most (Öreghíd) […]

Neogót kastély az angolkertben – Martonvásár

Magyarország egyik legismertebb főúri rezidenciája a Brunszvik-kastély a Fejér megyei Martonvásár városában található.  A közel három évszázados épületegyüttes több építészeti jegyet is visel magán. Az eredetileg itt álló barokk kúriát először klasszicista, majd neogót stílusban építették át.  Martonvásár valószínűleg már időszámításunk előtt lakott település volt a Szentlászló-patak mellett két oldalon, […]
2023.03.02.

Egy legendás erőd a Bakony szikláin – Csesznek

Amennyiben a Balaton-felvidékre a “magyar Toszkánaként” tekintünk, akkor a Cseszneki vár remekül beleillik a dimbes-dombos tájak tetején meghúzódó magányos erődítmények képébe. Talán a talján vidék várai jobban körbeépültek lakóházakkal, és persze a kevésbé voltak kitéve az évszázados rombolásnak, de egy kellemes nyári délután a hangulat mindenképp vetekszik a világhírű közép-olasz […]
2023.03.01.

Történelmi séta a felújított várfalon – Szigetvár 1. rész

Utolsó látogatásunk után megígértük, hogy amint elkészülnek a rekonstrukciós munkákkal, mi is visszatérünk és bemuatjuk a felújított várat. A falakon teljesen körbe lehet járni az erődítményt, ami szép időben többszöri megállóval egy igazi történelmi utazásra csábít bennünket. A bejárat mellett közvetlenül a pénztárnál lehet először felsétálni az erőd falára. Szerencsére […]
2022.12.19.

A legszebb Loire-völgyi kastélyok (FOTÓGALÉRIA)

A Loire-völgy mentén, kastélyok útján Fotó: Farkas Attila / www.gogogo.hu
2022.12.09.

Sétáljon velünk a Kinizsi várban – (KÉPGALÉRIA)

Kinizsi Pál legendája a Balaton-felvidéken – Nagyvázsony 1. rész   A Kinizsi-vár története – Nagyvázsony 2. rész   A felújított belső vár – Nagyvázsony 3. rész Élmény és fotó: Farkas Attila / gogogo.hu Térkép: Nagyvázsony Információ: wikipedia, szlbau.hu, NÖF
2022.12.02.

Előretolt kapuerőd Pécs belvárosában – Barbakán

A pécsi négytornyú templom (kevésbé ismert nevén a Szent Péter- és Szent Pál-székesegyház) környékén sétáva folyamatosan összetalálkozunk egy erődrendszer falaival.  A pécsi vár volt egykor a város védelmi rendszere amely ma is körbekeríti a történelmi belvárost, elsősorban az északi és nyugati oldalon.  A 18. században katonai jelentőségét elvesztette; ahol útját […]