Toyotával az Antarktiszra

Repülőgép-üzemanyaggal hódította meg a Hilux az Antarktiszt

A történelem leghosszabb sarki expedíciója – hetvenezer kilométer négy hónap alatt.

    Három Hilux állított fel világrekordot; mindegyik autó 9500 kilométert teljesített. A járműveket a 4×4-es autók átalakítási specialistája, az izlandi Artic Trucks készítette fel annak érdekében, hogy megbirkózzanak az extrém terepviszonyokkal és időjárási körülményekkel. Hilux legendás minőségének, tartósságának és megbízhatóságának bebizonyítása érdekében a háromliteres D-4D dízelmotort és a sebességváltót nem módosították. A Land Cruiser 60. születésnapja alkalmából először látogatott a Déli-sarkra. Új fejezetet nyitott a sarki expedíciók történetében a legendás Toyota Hilux, amelyről régóta köztudomású, hogy extrém feladatokkal is képes megbirkózni: 70 000 kilométert teljesített a világ leghidegebb és legbarátságtalanabb környezetében.

Az Extreme World Races által szervezett sarkvidéki program lényege az volt, hogy a járművek kétszer szelték át a rideg kontinenst . Az új világrekordot három Hilux  állította föl, köztük két 6×6-os meghajtású változattal, amelyek egyenként 9500 kilométert teljesítettek. Az összesen majdnem 30 000 kilométeres teljes távolság a leghosszabb sarkvidéki expedíció, amelyre valaha sor került.

2011. novemberétől 2012. februárjáig a csapat összesen tíz Toyota Hilux segítségével állított fel üzemanyag lerakatot és időjárás-figyelő állomást, valamint tudományos kutatásokhoz és egy síverseny megszervezéséhez is segítséget nyújtott.

Az Antarktisz mostoha vezetési körülményeivel, a -50°C-os hideggel, a 3400 méteres magasságokkal és a világ legbrutálisabb vezetési viszonyaival megküzdő járműveket a 4×4-es autók átalakításával foglalkozó, izlandi Artic Trucks készítette fel. Beleértve a szükséges módosításokat, mint például, hogy daruval látták el az autókat a nehezebb felszerelések mozgatásának megkönnyítésére. Az extrém hidegre való tekintettel Jet A-1-es repülőgép-üzemanyagot alkalmaztak, amelyhez 280 literes üzemanyagtartályt (a 6×6-os változathoz pedig 800 literest) építettek be. Módosították a felfüggesztést és a hajtásláncot, kúszófokozattal és extra-nagy, de különlegesen alacsony, 2-3 psi nyomású kerekekkel (a hétköznapi Hiluxok guminyomása 29 psi) látták el az autókat. A különleges kerékmegoldásnak köszönhetően az abroncsok hozzávetőleg 17-szer nagyobb felületen érintkeztek a talajjal, mint hétköznapi társaik.

A Hilux legendás minőségének, tartósságának és megbízhatóságának komoly elismerést jelent, hogy a háromliteres D-4D dízelmotor és a sebességváltó teljesen változatlan formájában is megfelelt az expedíció céljainak.

A Hilux kiemelkedően jól teljesített, meghibásodás nélkül a 70 000 kilométeres kihívás során..

A 135 országban kapható és a pick-up kategória legnépszerűbbjének számító Hilux ismét feszegette a határokat az extrém körülmények között megtett maratoni utazások terén.