Az élethű modellek között számos, teljes egészében saját készítésű gépet is láttunk. A modellek készítésének mesterei nagy megbecsülésnek örvendenek a modellezők között. Ilyen Mayer Béla, aki a L2 RÓMA  1:2 es méretarányú modelljével óriási sikert aratott.

A  repülőmodellezés még gyerekkori álma volt, de sajnos abban az időben anyagi okok miatt csak álom maradt… 2007-ben Németországba kezdett dolgozni,és a sors úgy hozta,hogy a gyerekkori álom itt válhatott valóra.

2009-ben kezdett el a modellezéssel foglalkozni. Először autókkal, majd egy évre rá jöttek a repülő modellek. Természetesen eleinte „hungarocell” repülőkkel, úgynevezett hab-gépekkel kezdett ismerkedni a repüléssel. Mivel nagyon sok időt töltött a reptéren, gyorsan növekedni kezdtek a modellek méretei. Lassan a „habot” felváltották a fa, illetve Composite anyagok, és 2013-ban már 50% méretarányú,  7,5m szárnyfesztávú vitorlázóval repült. 

2014-ben, Hallerndorf-ban egy Repülőmodell Találkozón beleszeretett egy gyönyörű fa építésű amerikai oldtimer vitorlázó modellbe, és ez szerelem lett első látásra. Akkor eldöntötte, ha törik,ha szakad (mivel mindig is szeretett barkácsolni, fával dolgozni) egy ilyet meg kell építenie. Itt ismerkedett meg Klaus Barth-al, aki elmesélte, hogy ez a modell,egy 1937-es amerikai Bowlus Baby Albatross 

50%-os modellje, 6,75m szárnyfesztávval. 2014 telén kezdte az építést, és bő 9 hónap múlva, 2015 nyarán levegőbe emelkedett az első saját építésű modell.

Az Atkári baráti modell találkozón, ismerkedett meg Váradi Lászlóval, és megcsodálhatta a Roma L-2 kisrepülőgépet, amit a korabeli tervek alapján építettek. Az eredeti tervrajzok másolatát megkapta, így kezdődhetett a munka.

Először a tervrajzokat készítette el, megrajzolta ceruzával, hagyományos módon, az eredeti tervek alapján,felére lekicsinyítve. Természetesen a belső kialakítás itt-ott eltér az igazitól, mivel egy modell esetében más szabályok érvényesek. Például a modell repkész súlya nem haladhatja meg a 25 kg-ot. (Illetve meghaladhatja, de akkor külön engedély köteles,vizsgáztatni kell.) 

Miután elkészültek a rajzok, kezdődött a faanyagok beszerzése. A legtöbb anyagot, fenyőléceket, alucsöveket, csavarokat könnyű volt beszerezni. A speciális rétegelt lemezeket, balsa léceket egy hosszú évek óta ilyenekre szakosodott cégtől tudta megvásárolni. A szárny bordákat egy németországi modellező kolléga segítségével CNC gépen marta ki, az összes többi elem, alkatrész mind kézi munkával készült. A világrekordot szimbolizáló babérkoszorúkat,valamint a római légionáriusok jelképét is szabad kézzel festette fel….

A törzs valamint a szárnyak vezérsíkok váz szerkezetei többnyire fenyő lécekből készültek, a külső borítás pedig 3 rétegű nyírfa rétegelt lemezből. A szárnyak,vezérsíkok végül vászon borítást kaptak.

A modellbe 7 db szervomotor került beépítésre,ezek felelősek a kormányfelületek mozgásáért, valamint a gázkar mozgatásáért. A motor egy 170ccm-es 2 hengeres 4 ütemű boxer motor, körülbelül 13 LE teljesítménnyel. Érdekesség, hogy 1925-ben, az eredeti Rómában egy 3 hengeres, kb 18 LE-s csillagmotor volt…

2018 Október elején kezdődött az építést, és az első felszállásra kb 5 és fél hónap múlva, 2019 március 23.-án került sor.  Szerencsére minden simán ment, és azóta is a nagyon sok rendezvényen repült vele.

Időközben kisebb átalakítást kellett végeznie a gépen, könnyebb elektronika, kisebb Akkuk, és kisebb tank, mert egy picit átlépte a 25 kg-ot. Igy most pl csak egy 0,5 literes tank van benne, ami kb 8-10 perc biztonságos repkedést tesz lehetővé.

Béla szerint a nagy modellek sokkal realisztikusabban repülnek, mint a kisebbek. Ellenben a szállításuk nem egyszerű. Igaz elég jól szétszedhetőek, viszont így is csak utánfutóval megoldható.

Most egy Rubik vitorlázó repülőre esett a választása, amit idén Január elsején kezdett építeni, miután Révy Laci Bácsin keresztül sikerült az eredeti tervrajzok másolatához hozzájutni. Ez a gép egy vitorlázó, mégpedig a méltán híres, R-07b Vöcsök. A méretarány   1:1,5  vagyis az igazi repülő  66%-a lesz a modell mérete. 

“Még a repülése is olyan, mint az igazinak!” –  mondjuk sokszor ezeket a modelleket levegőben látva. Ezt komolyan véve, a repülés és a repülő modellezés történetét, együtt fejlődését kicsit ismerő szakemberek biztosak benne, hogy a  repülőgép vezető képzés legalaposabb, leghatékonyabb módja a növendékeket a modellezésen keresztül bevezetni a pilóta képzés folyamatába.