A svéd vadászrepülőgépeket hazánkban senkinek nem kell bemutatni, hiszen Magyarország légterét a Saab JAS–39 Gripen típusú, többcélú vadászgépek ellenőrzik. A legendás gyár az 1960-as évek elején kezdte fejleszteni a két hajtóműves SAAB 105-ös oktatógépet, ugyanis egy hazai típust szerettek volna a kiképzésbe csatasorba állítani. Az első gép 1963-ban készült el – érdekességét az egymás mellett elhelyezett ülések adják. A ‘70-es évektől az osztrák légierő is ezzel a típussal végzi a kiképzőfeladatok jelentős részét.
Az SK-60A katonai változatból 149 példány épült. Ezután a típus több változatát is megalkották, köztük az SK-60D és az SK-60E elnevezésű négyüléses szállítógépeket.
1995-től az A, B és C változatokban a hajtóműveket fokozatosan az olcsóbb, gazdaságosabb és nagyobb teljesítményű FJ44-esre cserélték.
A Saab 105-öt használja a svéd légierő műrepülő bemutató csapata, a Team 60 is. A kötelék 1976 tavaszán Göteborgban repülte az első bemutatót. Más légierők műrepülő csoportjaival ellentétben a csapat tagjai nem főállású pilóták, hanem legtöbbjük a svéd légierő vezető oktatója. Bár a formáció 6 gépből áll, időnként csak két géppár repüli a programot. A tavalyi kecskeméti Nemzetközi Repülőnapon a Saab Viggen gépekhez hasonló világoszöld – sötétzöld – barna „szilánkos” álcával festett szóló bemutatógépüket csodálhattuk meg.