Vannak olyan gyümölcslevet gyártó cégek, amelyek 2021 óta már több mint 80 százalékban megújuló alapanyagokból készült csomagolásban kínálják termékeik egy részét. A cél, hogy a hátrahagyott ökológiai lábnyom minél kisebb legyen. Az új eljárás során növényi alapú műanyagot alkalmaznak az eddig is használt környezetbarát papír mellett.
2022 tavasza óta egyre több cég követi a jó példát. Számos hazai manufaktúra már korábban is szem előtt tartotta a fenntarthatóság, a környezettudatosság szempontjait, így már eddig is környezetbarát módon dolgozta fel a gyümölcsöket, állította elő a gyümölcsleveket. Az új innovációnak köszönhetően a csomagolás módja is ehhez igazodott. A környezetvédelmi szempontok mellett nem elhanyagolható hozadéka a fenntartható előállítási módszernek a környezettudatos vásárlók megnyerése, illetve megtartása.
Ha valóban odafigyelünk a mindennapok során a környezetünkre, akkor tudatosan vásárolunk, és szívesebben teszünk mi is fenntartható csomagolásban kínált termékeket a kosarunkba.
A környezettudatosság három alappillére: tájékozottság, párbeszéd és cselekvés
A környezettudatosság egyfajta szemléletmódváltást igényel azoktól, akik komolyan gondolják. Szerencsére egyre szélesebb körben ismerik fel a szükségességét, és az elhivatott szakemberek mellett már a hétköznapok embere is egyre tudatosabb ezen a téren. Egyre több hiteles forrás áll rendelkezésünkre az alapos tájékozódáshoz, amely az első lépése a környezettudatosságnak. Ezt követően, vagy ezzel párhuzamosan nagyon hasznos a kommunikáció az ismerősökkel, szomszédokkal. Ezzel nemcsak magunkat, de őket is megerősítjük a szükséges szemléletváltásban. A cselekvés pedig, amikor már sikerül lépésről lépésre beépíteni a hétköznapi rutinunkba a környezetvédelmi szempontokat, nemcsak saját érdekünkben, de gyermekeink és unokáink jövője szempontjából is fontos. Másfelől nagyon jó érzés, hogy mi magunk is részesei vagyunk annak a folyamatnak, amelynek köszönhetően szűkebb és tágabb környezetünk is egyaránt élhetőbbé válik.