MODELL: F4U Corsair
Pilot: Markus Schwarzl / MFC St. Margarethen Steiermark (www.mfc-margarethen.at)
- Méretarány: 1:4
- szárnyfesztáv: 310cm
- hossza: 270cm
- súlya: 29 Kg
- Motor: Moki 300ccm 5Zylinder Stern
- Teljesitmény: 19 PS
Eredeti MODELL
- hossza: 10,26 m
- szárnyfesztáv: 12,48 m
- Motor: Kettős csillag motor Pratt & Whitney-R-2800-18W mit 1567 kW (2130 PS)
- felszállósúly: 6654 kg
- sebesség: 714 km/h
- magasság: 12.500 m
- emelkedés: 18,8 m/s
- Fegyverzet: 6 × 12,7-mm-MG, 908 kg Bomba
A Vought F4U Corsair (jelentése kalóz) csillagmotoros vadászrepülőgép volt, amely a második világháborúban és a koreai háborúban is szerepet kapott mint haditengerészeti repülőgép. Méreteivel az egyik legnagyobb és ezzel együtt a leggyorsabb repülőgép-hordozóról üzemeltethető dugattyús motoros vadászgép volt a II. világháború alatt. A típust több gyár is gyártotta, így változott a jelölésük is; a Goodyear által gyártottak a F2, F3G jelzést kapták, míg a Brewster gyártmányai a F3A jelűek voltak. A Corsair egyike azon egymotoros vadászrepülőgép típusoknak, amelyeket a második világháború után is gyártottak még (a másik a Spitfire), gyártását 1952-ben állították le.
MODELL: Thunderbolt P47D Razorback
Pilot: Franz Obenauf /Verein: MFC St. Margarethen Steiermark (www.mfc-margarethen.at)
● méretarány 1:4
● fesztáv: 310 cm
● hossz 290 cm
● súly 36 kg
● Motor: Moki 400 ccm 5Zyl.Stern
● Teljesítmény: 23 PS
● fesztáv: 12,42m
● magasság: 4,32m
● Motor: 1 Pratt & Whitney R2800-59 „Double Wasp” Kettős csillag motor /2535 PS
● Csúcssebesség 686 km/h in 9150 m magasságban
● Hatótávolság: 944 km
● Repülési súly: 7950 kg
A Republic P-47 Thunderbolt (magyarul Villámcsapás) amerikai vadászrepülőgép volt a második világháború során. Teljesen feltöltve nehezebb volt, mint a német Do 17 bombázó, így a legnehezebb egymotoros vadászgép volt a háború során. A típust repülő pilóták több becenévvel illették. Ilyen volt a Jug (magyarul Vödör, a Juggernaut, azaz a Könyörtelen erő rövidítésével), vagy a Hun (a hunok után), de a „dundi fickó” is közkeletű volt. Robusztus felépítésű sárkánya nagyon sérülésállónak bizonyult, nyolc nehézgéppuskája pedig kompenzálta a könnyebb vadászokkal szembeni lomhaságát. 7600 m fölött a repülési magasság növekedésével teljesítménye egyre inkább felülmúlta a Mustangét. A P–51 Mustang elterjedését követően a háború utolsó két évében már inkább alacsonytámadó feladatkörben került alkalmazásra az európai és a távol-keleti hadszíntereken egyaránt.
Szöveg: Wiki
