Mindenki a “rendszert” szidja, holott sok esetben emberi jó indulat hiányzik az ügyek intézéséhez. Az embereket ugyanúgy kiboríthatják tárgyak vagy helyzetek, ha csökken az önuralom vagy a megértés, például felidegesíthet, ha a kocsid elromlik, vagy ha előrehívnak valakit az ügyintézés során, ha kétszer kell sorban állni ugyanazzal a papírral. Az érzést, hogy kezedben tartod a dolgokat, megzavarhatja, ha valaki eltérően értékeli a körülményeket, különösen, ha azokat rád erőlteti, megmondván, hogy mit kellene, illetve kell csinálni vagy mit nem kellene, illetve nem kell csinálni. Ezen tényezőket olyan döntések kísérik, amelyeket stressz helyzetekben, szorongva hoztunk, és amelyek fixa ideákká váltak és védelmi mechanizmusokként szolgálnak. Jó kommunikáció, kölcsönös megértés és empátia szükséges egy kielégítő emberi, baráti, üzleti, hivatali kapcsolathoz. Sokszor csak az emberek hozzáállásán múlik, hogyan reagálják le a dolgokat, hogy viszonyulunk a másik emberhez, az ügyfélhez vagy az ügyintézőhöz. A mai világban mindenki sikeres szeretne lenni – legyen az adminisztrátor, orvos, építésvezető, titkárnő, hivatali ügyintéző. De milyen is egy sikeres ember? A sikeres ember gondolkodik, mielőtt kinyitja a száját. A sikeres ember mindig pozitív beállítottságú és pozitív gondolkodású. Tisztában van azzal, hogy a világban elfoglalt helye és elért sikerei szoros összefüggésben vannak azzal, hogy ő másoknak mekkora szolgálatot tesz. Rendszerint több szívességet tesz, mint amennyit ígér.