Lassan fél éve utazunk egyedi építésű lakóautónkkal. Tavaly szeptemberben indult mindkettőnk életének eddigi legnagyobb kalandja, amikor Magyarországot elhagyva nekivágtunk felfedezni Horvátországot, majd Montenegrót, hogy aztán megérkezzünk következő állomásunkra Albániába. Ez a film ennek a hosszúra nyúlt időszaknak a végtelen kalandjait hivatott bemutatni. Csaknem három hónapot töltöttünk az országban, ami sokkal több volt, mint amit eredetileg terveztünk. Azonban itt kellett szembenéznünk az út eddigi legnagyobb kihívásával, amikor Cili váratlanul baleset szenvedett és törött csigolyával kórházba került. Így hát plusz egy hónappal hosszabbodott meg az albán tartózkodásunk a rehabilitáció miatt. A másik két hónapot azonban nettó felfedezéssel töltöttük és így utólag is elképesztő, hogy mennyi látnivalót kínál ez a viszonylag kis ország. Az északi hegyvidék (Tethi, Valbone, Vermosh) világklasszis túra paradicsom, nem beszélve a Korab hegyről a keleti részén az országnak. Nagyon egyedi és ősi városok fokozzák tovább az élményeket, mint például Kruje, Gjirokaster, vagy egyik nagy kedvencünk Berat. Mindhárom viszonylag kevésbé ismert még ma is a nemzetközi turizmus viszonylatában. A szenzációs Osum kanyon egy látványos és egyedi képződmény és nagyon sokáig lehetne még sorolni a különböző természeti attrakciókat, amik mind kihagyhatatlanok, ha itt jár az ember. Miután elég időt töltöttünk kirándulással és óvárosi sétával, nyugodtan elindulhatunk a tengerpart irányába, ahol számos eldugott partszakasz vár ránk, sőt a legdélebbi részen fehérhomokos strandokat is találunk. Itt tartózkodásunk alatt bejártuk az összes ismert látnivalót és nagyon sok olyat is, amit a helyiek sem mindig ismertek. A youtube leírásban lent van egy lista az összes helyről, ahonnan bekerült felvétel ebbe a filmbe. Javaslom mindenkinek, hogy ha kedvet kapott egy albán kalandhoz, akkor látogassa meg ezeket a helyszíneket, mert mi nagyon sajnálnánk, ha bármit kihagytunk volna ezek közül. Végül szeretném megköszöni a fantasztikus albán embereknek, hogy vendégül láttak minket hosszú tartózkodásunk alatt és végtelen kedvességgel és nyitottsággal álltak hozzánk. Az egyik legbarátságosabb nemzet, akivel megismerkedtem eddigi utazásaim során. Amikor szükség volt rá mindig jött a segítség és ezt távol a hazádtól még inkább megtanulod értékelni. Sajnos a gazdasági helyzet nem túl rózsás Albániában és ezen a turizmus fellendítésével nagyon sokat lehetne javítani. Hihetetlen micsoda potenciál rejlik az országban ebből a szempontból. Szeretnénk ezt a filmet az albán embereknek ajánlani. Rengeteg szeretetet és szuper élményt kaptunk az országtól és ezt szeretnénk valahogyan viszonozni. Ezt a filmet adjuk hát és remélem minél több emberhez eljut majd, akik közül sokan úgy döntenek, hogy eljönnek ide. Ezzel is segítve az ország fejlődését. Azt gondolom, hogy amit utazóként lehet tudni Albániáról helyismeret és barangolás szempontjából, azt mi rendesen kimaxoltuk. Amennyiben bármilyen kérdésetek van ide utazás kapcsán, akkor bátran keressetek minket kommentben vagy üzenetben, mert szívesen segítünk infóval.

Külön köszönet Richard Houghten zenésznek, aki Kaliforniában él és miután megkerestem online, készségesen hozzájárult, hogy felhasználjam az általa írt zenét a film alá:
Richard Houghten – Amigos
Ha van kedvetek kövessétek a munkásságát, mert nagyon tehetséges muzsikus.
Fazekas Cecília
Peter Toth

Kalandjainkat az alábbi csatornákon követheted: