Vásárlás: szabad döntés vagy hipnózis?

A reklámok a fogyasztást sokszor a boldogság, a szépség és a siker megszerzésének és megélésének alapvető eszközeként mutatják be. Az önértékelés és társadalmi megbecsülés pedig nagyrészt annak függvénye, ki, mit és menyit fogyaszt. A nyertesek persze sokat és minőségit, a vesztesek keveset és olcsót. De vajon mennyire határozza meg személyes döntéseinket a környezetünk?

Egy magyarországi felmérés szerint havi szinten vizsgálva a megvásárolt dolgaink –legyen az élelmiszer vagy egyéb termék- 1/3-a sosem kerül felhasználásra. Hazánkban a fogyasztói tudatosság terén még van mit fejlődnünk. Ráadásul hajlamosak vagyunk még hitelt is igénybe venni, ha momentán nem engedhetjük meg valamely termék megvételét. Mennyi felesleges terméket vásárolunk? Ki dönti el, mi felesleges vagy sem?