Málta

Virtuális múzeumi séta

AR múzeumkét kel életre a vallettai Sacra Infermeria, a lovagok kórháza

Málta XVI. századi ikonikus műemléke életre kel, mint AR (argumented reality, azaz kiterjesztett valóság) élmény múzeumA Sacra Infermeria, Valletta szívében, a lovagok korának legmodernebb kórháza volt, ma pedig a legmodernebb XXI. századi technológiával életre kel a XVI-XVIII. század és mi magunk is részesei lehetünk mobil készülékeink segítségével. A Mediterranean Conference Centreben (MCC) nemrégiben megnyílt múzeum AR technológián alapuló élménnyel egészíti ki a kiállítást – köszönhetően egy európai uniós projekt támogatásának – és a látogatók így sokkal látványosabban ismerhetik meg a rendkívüli épület titkait. 

Mielőtt az épület, mint MCC a sziget egyik legtöbbet használt konferencia helyszíne lett, az épület kórház volt, melyet a XVI. században még a Szent János rendi lovagok építettek és használtak. Története első 400 évében, mind a lovagok, mind a franciák, mind pedig az angolok idején kórházként működött. A brit uralom alatt egy ideig a Máltai Rendőrség főkapitánysága székelt termeiben, a II. világháború alatt pedig parancsnoki központ, majd gyerekszínház volt. 1979-től kezdték el rendezvény-, illetve konferenciahelyszínként használni. A benne korábban is működő múzeum tovább fejlesztésével most sikerült talán legjobban bemutatni és feléleszteni a Sacra Infermeria igazi történetét. Az élmény elérése érdekében a XXI. század legmodernebb technológiáját alkalmazták, melyet a látogatók mobileszközeinek segítségével könnyen elérhetnek. A mobilra letölthető applikáción keresztül a helyszíneket bejárva virtuálisan megelevenednek a múlt eseményei. Európa más múzeumjaival ellentétben a Sacra Infermeria bepillantást enged abba, ami volt, miközben megtartotta az épület jelenlegi konferenciahelyszínként történő használatát. Még a jegy megvásárlása előtt, egyszerűen az alkalmazás letöltésével – köszönhetően az új technológiának -, megismerhetjük például, hogy nézett ki a Csontkápolna – közvetlenül a Sacra Infermeria mellett -, mielőtt a második világháborúban elpusztult volna. 


A múzeumi túra több könnyedebb, az egész család számára izgalmas programot is tartalmaz. Ilyenek például az AR játékok, melynek során a látgatók maguk is az események részesévé válhatnak és például megvédhetik a Nagy Kikötőt egy ellenséges támadástól. A játékok során támadó hajókat süllyeszthetünk el az 1565-ös nagy ütközetben, vagy II. világháborús bombázókat lőhetünk ki, hogy megvédjük Máltát. Akár saját AR teret is alkothatunk virtuális karakterekkel, akikkel táncolhatunk és egészen egyedi módon megélhetjük a történelmet. A vizuális élményeket hangeffektek és más hangtechnikai elemek is kiegészítik, mely, mint egy audioguide végigkísér bennünket a termeken és elmeséli az összes fontos és érdekes tudnivalót. A múzeum legérdekesebb élménye a hologram terem, ahol életnagyságban ismerhetjük meg a szigetország történelmének egyik legjelentősebb alakját, De Valette Nagymestert.


A jelenleg elérhető élmények mellett az MCC számos további újdonság bevezetésén dolgozik. A közeljövőben további interaktív játékok lesznek elérhetők, mint például egy kincsvadászat, amelynek során a látogatók a Fekete Halál időszakába utaznak vissza, és az a feladatuk, hogy megtalálják az ellenszer szükséges összetevőit és megmentsék a máltai lakosságot. Megerősítve azt a törvényszerűséget – ez elmúlt év során tapasztaltak alapján -, hogy a történelem mindig megismétli önmagát. Emellett a Sacra Infermeria-hoz kapcsolódóan nyilvános előadássorozatot is terveznek tartani olyan témákban, mint az orvoslás története, a helyi gyógyszeripar fejlődése vagy a harcos, gyógyító és más szerepekben jeleskedő lovagok élete.

A pandémia utáni időszakban az örökségre és a kultúrára most minden eddiginél nagyobb szükség van, és Máltán nincs jobb hely a kezdéshez, mint az MCC.

Máltai Idegenforgalmi Hivatal | VisitMalta Hungary
info@visitmalta.hu | visitmalta.com | conventionsmalta.com

Fel