Javítsuk vagy cseréljük?

Felszínes fogyasztói társadalomban élünk, amelynek alapja a vásárlás. Nem javíttatjuk meg használati tárgyainkat, évente cseréljük telefonjainkat és képesek vagyunk órákat sorban állni azért, hogy a legújabb fejlesztésű kommunikációs eszközöket, számítógépes játékokat beszerezzük. De miért a vásárlás határozza meg az életünket? Meddig lehet a fogyasztást fokozni? Magyarországon az internetes vásárlás a teljes kereskedelmi forgalom 2-3 százalékát jelenti, ezzel szemben például Nagy-Britanniában az élelmiszervásárlás 10 százaléka már az interneten keresztül történik. Az okostelefonok és a webshopok világában a vásárlás még egyszerűbb és gyorsabb. Ki sem kell otthonról mozdulnunk, vagyonokat költhetünk el pár klikkeléssel. A Magyar Reklámszövetség adatai szerint 2012-ben csak Magyarországon 174 milliárd forintot költöttek a cégek reklámra. A reklámtortát továbbra is a televízió uralja második helyen a nyomtatott sajtó, harmadikon pedig az internet áll. A cégek tehát mindent elkövetnek annak érdekében, hogy eladják újabb és újabb termékeiket. Sokszor csak a társadalmi elvárások miatt vásárolunk, öltözködünk a legújabb divat szerint, vesszük meg a legújabb okostelefonokat. Pedig a saját boldogságunk nem ezen múlik. Aki többet és sokat vásárol annak nem feltétlenül boldogabb az élete. A fogyasztást nem lehet a végletekig fokozni, mert ez együtt jár a Föld erőforrásainak kizsákmányolásával. Így pedig gyermekeink jövőjét veszélyeztetjük.