Viszlát Veyron, helló Venom!

A régi vadnyugati mondás, a „mindig van egy gyorsabb” még napjainkban is tökéletesen megállja a helyét, igaz akkoriban pisztolyhősökre mondták, manapság meg például szupersportkocsikra, ahol – világválság ide vagy oda – nagy a tolakodás a koronáért. 2013 elején tehát hivatalosan a leggyorsabb, közúti forgalomba vihető, szériagyártású (igaz, csak 29 darab készül majd, hozzávetőlegesen egymillió dolláros áron) gépezet egy nagyon erősen átalakított Lotus Elise/Exige. Az elkövető az Egyesült Államokbeli Hennessey műhely, akik pár karosszériaelemen, szélvédőn, műszerfalon és lámpán kívül szinte mindent kihajigáltak a kis brit kocsiból. Kezdve a négyhengeres Toyota motorral, aminek a helyére egy Corvette ZR1 hétliteres blokkját építették, és a biztonság kedvééért ellátták még két Kispolszki méretű turbóval, így a csúcsteljesítmény pont megegyezik számszakilag az autó súlyával kilogrammban: 1244! A 0-300-as gyorsulást a Guinness Rekordok hitelesítette, így a Bugatti Veyron, majd a Koenisegg Agera R után a Hennessey Venom GT a király gyorsaságban (nem végsebességben), az új, leküzdendő csúcs pedig 0-300 km/h 13,63 másodperc.