Busz

Hibridhajtású busz Kecskeméten

Kecskemét a helyi közösségi közlekedés fejlesztésének a keretében hibridhajtású buszok beszerzését tervezi közbeszerzési eljárással

Bemutatkozott Kecskeméten a Mercedes-Benz hibridhajtású busza

 Kecskemét a helyi közösségi közlekedés fejlesztésének a keretében hibridhajtású buszok beszerzését tervezi közbeszerzési eljárással – mondta Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere pénteken, a Mercedes-Benz hibridhajtású autóbuszát bemutató sajtótájékoztatón.

    Zombor Gábor fontosnak tartja, hogy a szakemberek és a lakosság is megismerkedjen az új, energiahatékony és környezetkímélő autóbuszokkal, s minél több járműtípusról szerezzenek személyes tapasztalatot.
    Ennek érdekében a város a többi között a Hess, Solaris, Volvo és más autóbusz gyártók járműveinek a bemutatását is tervezi – tette hozzá a polgármester.
    Zombor Gábor emlékeztetett arra, hogy Kecskemétnek három közlekedésfejlesztési projektje van folyamatban: az intermodális pályaudvar és kapcsolódó közösségi, valamint az elővárosi közlekedés fejlesztése, valamint a térségi elérhetőségek javítása.
    A tervek szerint a közösségi közlekedés fejlesztése projekt keretében 35-40, környezetkímélő autóbusz beszerzése valósulhat meg.
    Zombor Gábor hangsúlyozta: a buszpályaudvar városközponti elhelyezkedése miatt elsőrendű szempont a minél alacsonyabb káros anyag kibocsátás, valamint a halk üzemelés.
    Ingo Fröhlich, az EvoBus Hungária Kft. ügyvezető igazgatója Mercedes-Benz Citaro BlueTec-Hybrid autóbuszról elmondta: a 18 méter hosszú járművet a 2010. decemberi próbaüzemet követően Stuttgartban állították be elsőként. Azóta Rotterdam, Krefeld, Mühlheim, Drezda és Hamburg is mellette döntött.


    Az ügyvezető igazgató gumikerekeken guruló villamosnak nevezte a járművet, az eddig egyetlen olyan hibridbuszt, amely akár öt kilométeres távot is képes tisztán elektromosan, dízelmotor nélkül megtenni. A járműnek nincs váltóműve, teljesen rángatás-mentesen, komfortosan siklik.
A Mercedes-Benz számításai szerint 2015-ben az újonnan megrendelt városi buszok 10-15 százaléka hibridhajtású lesz.
Ingo Fröchlich szerint külsőre semmi különbség sem vehető észre a hagyományos dízel-buszhoz képest, eltekintve attól, hogy ez a jármű valamivel magasabb a tetőre épített akkumulátorok miatt. A férőhelyek száma 140, ebből 48 ülőhely.
    A Mercedes-Benz Citaro hibridhajtású autóbuszát pénteken délután menet közben is kipróbálhatják Kecskeméten az utasok, mert hat vonalon egy-egy útra menetrendszerűen bekapcsolódik a helyi tömegközlekedésbe.

MTI 2012. június 15., péntek 13:09

Fel