Aerosport

AEROsport 2017. 10.

A II. Szegedi Repülőnapok és Légiparádén valamint a Régi Rubik Repülőmodellek VI. Találkozóján jártunk.

Először 2016. szeptemberében rendeztek három napos Légiparádét, az akkor 101 éves szegedi repülőtéren.

Az idei második Repülőnap három napja alatt a szervezők több mint 4000 gyerek karszalagot tettek fel a 14 év alatti ingyenesen belépőknek. A legnagyobb érdeklődésre a  román és szlovák kötelék, valamint Veres Zoltán műrepülő Európa bajnok és a katonai helikopterek bemutatója számított.

A kezdeti forróságot a rendezvény utolsó napjára a csendes eső váltotta fel, de szerencsére csak olyan mértékben, hogy a rendezők minden tervezett programot  – némi időpont módosítással,  – meg tudtak tartani.

Pénteken elkezdtek “szállingózni “ a résztvevők a közel 10 éve felújított reptér futópályájára.

Szombaton már igazi nagyüzem volt a repülőtéren.

A kassai Retro Sky Team tagjai Zlinekből és Jak-52-esből varázsoltak világháborús hangulatot a szegedi égboltra. A kis csalást a sokszor pár méter magasságban “harcoló” gépek festése takarta el ami a  világháború ellenséges légierejeinek kinézetét idézte.

Ezen kívül egy  Po-2 es gép is színesítette az égboltot. A repülőgépek hangján felül,  jól elhelyezett pirotechnika segítette az összképet még hatásosabbá tenni a földön és a levegőben. A gépek jól koreografált hullámokban kergették egymást az égbolton.     

A világháborús hadijáték után Veres Zoltán Műrepülő Európa bajnok MXS gépével “füstölte” tele az eget. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A szolnoki ejtőernyősök “ugrottak” át a közeli bázisukról, ebben a jó öreg szállítógépük a Mi-17-es volt segítségükre.  

Közben a Goldtimer alapítvány Li-2 es gépe, folyamatosan reptette a Szegedi lakosokat, hogy mindenki megszemlélhesse, a saját házát a levegőből.

A

Hawks of Romania kötelék-repülését Extra 300-asokkal hajtották végre. Ez nem csak a csapat hihetetlen összeszokottsága miatt sikerült látványosra, hanem azért is , mert a nemzeti színekre festett gépek nagyon jól mutattak a tiszta kék égbolton.

A repülő program egyik főfogását, egy “repülő csirkecombot”,  „Lujó” szolgálta fel a sokszor tátott szájjal az eget nézőknek.  Imreh Lajos Mi-2 gépe néha olyan füstbe burkolózott, mint a sütőben felejtett grillcsirke.

A program végére biztosak lehettünk benne, hogy  „Lujó” nem “normál fizika órára járt.  

A repülőgépek több mint 100 órát töltöttek a levegőben a bemutatók alatt, és az érdeklődés nagyságát bizonyítandó, hogy 18 óra háztető kémlelés azaz sétarepülés zajlott Szeged felett.

Az idén először megrendezésre került Közép-Európa Hőlégballon Kupa több mint 40 versenyzőjét egész hétvégén követni lehetett a város felett.

A szervezők pedig ígérik, hogy aki az idén lemaradt róla, annak 2018-ban is megrendezik ezt a kora őszi repülős fiesztát.

Az esztergomi repülőtéren találkoztak egymással a Rubik Ernő által tervezett repülőgépek felújított 1:1-es típusai, valamint az 1:4-es  modell változatai. Ennek az apropóját egy születésnap adta. Az első R–05 Vöcsök vitorlázógépet, 1937. október 1-jén a Hármashatár-hegyen repülték be.    

A gép elég viszontagságos körülmények közt hányódott hangárról hangárra több mint 2 évtizeden keresztül. Szerencséje ezeknek a gépeknek, hogy akad pár lelkes ember akik még látnak jövőt ezekben a legendákban.    

A gépek építésére mi is visszatérünk majd a tél folyamán.

www.facebook.com/aerosport.hu ; aerosport.hu

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem?

Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet.

© 2016 gogogo.hu © Minden jog fenntartva.

Fel