Aerosport

AEROsport 2017. 05.

A Drone Racing Hungary idei első futamán jártunk. Nagyon nehéz, technikai pályán kellett bizonyítaniuk a versenyzőknek.
Megkezdődött a vitorlázó repülő versenyszezon Szatymazon. 43 pilóta vett részt az idei LX kupán, 9 ország versenyzői mérték össze tudásukat.
A légifogalmi irányító képzés során CESNA 172-es szimulátoron, repülni is tanulnak a hallgatók, hogy minél pontosabb képet kapjanak, mit generál a pilótafülkében egy irányító utasítása

 

 

60-70 kilométer/órás sebességgel száguldanak a drónok az idei magyar drónbajnokság első futamán. Három kört kell megtenniük az igencsak technikás pályán.  Ahogy a pilóták fogalmaznak: gyorsan menni lassan kell, ez fokozottan igaz volt erre a pályára.

A pálya kiépítéséhez egy focipályányi területre van szükség. Itt kapukkal és beachflagekkel (bícsflegekkel) jelölik ki a verseny területét. A pályát hálóval körbekerítik, nehogy a nézők közé csapódjon egy drón. A mostani versenyen 26-an indultak, köztük volt a tavalyi versenysorozat győztetese, Rausz Gábor magyar bajnok is, aki a tavalyi világbjanokságról is mesélt nekünk.

A háromkörös futamok során 4-4 versenyző indul, mindenki két futamon vesz részt, a sorrend felállításánál a jobb időeredményt veszik figyelembe. A pilóták maguk építik ezeket a verseny drónokat.

A következő futam Velencén a  velencei korzó előtti homokos tómarti szakaszon lesz.

Megkezdődött a vitorlázó repülő  versenyszezon Szatymazon.

2001-ben Matkópusztán rendezték meg az első LX (ahogy írjuk elix) nemzetközi vitorázó kupát, 2006-óta Szatymazon az Alföldi Repülőklub szervezésében tartják a versenyt.

Az LX cég vitorlázó repülő műszerekkel, computerekkel foglalkozik. A versenyen azok a vitorlázó repülők gyűlnek össze akik a cég környező országokban lévő terjesztői is egyben. A találkozás lehetőséget nyújt megbeszélni a fejlesztéseket, egyéb ötleteket. Legjobban egy verseny keretein belül tudják ellenőrizni a műszereket, kicserélni a tapasztalataikat. Az LX Kupáknak több éves hagyománya van hazánkban, a magyar sportolóknak arra ad lehetőséget, hogy itthon, saját terepen egy nemzetközi mezőnyben mérhetik össze tudásukat. A versenyzők egymástól tudnak tanulni és tesztelhetik az LX műszereket, készülhetnek a nemzetközi versenyekre. A rendezői csapatnak is lehetőséget biztosít felkészülni egy nemzetközi verseny rendezésére. A rendezők és a résztvevők is büszkék arra, hogy a verseny a repülő barátságról szól.

Idén, május első hetében került megrendezés az LX nemzetközi vitorlázó kupa, kilenc ország, 43 pilótája mérte össze tudását az LX (ahogy írjuk elix) nemzetközi vitorlázó kupán. Dél-Afrikából és Japánból is érkezett versenyző. Szabó Péter versenyigazgató szerint a családbarát hangulat miatt a szatymazi verseny mindig is kedvelt volt a versenyzők körében. Az időjárás nem mindig kedvezett a versenyeknek, három évvel ezelőtt annyira rossz volt az idő, hogy csak egy számot tudtak megrendezni.

A motoros gépek meg sem közelítik a zivatarfelhőket, de a vitorlázógépek a feláramlásokat keresik, így viszonylag közel merészkednek ehhez a nagy kockázatot jelentő meteorológiai jelenséghez. Az időjárás-előrejelző rendszer 2017-ben is  jól vizsgázott: nem volt egyetlen veszélyes helyzet sem. Valamennyi repülés, illetve fel-, és leszállás biztonságos volt.

Idén nemcsak az LX kupa miatt érdemes Szatymazra figyelni. Június 29 és július 16-a között Szatymazon rendezik a Vitorlázórepülő Világbajnokság 13,5 (tizenhárom és fél) méteres géposztályának versenyeit.

A légifogalmi irányító képzésben CESNA (ceszna) 172-es szimulátoron repülni is tanulnak a hallgatók, hogy minél pontosabb képet kapjanak, mit genarál a pilótafülkében az irányító utasítása.

A HungaroControl 2008-ban vásárolt egy CESNA (ceszna) 172-es, egy motoros műszeres eljárást gyakorló berendezést.  

A 40 óra gyakorlati képzés alatt egy külsős oktató, egy pilóta tölti be a supervisor (szupervájzor) és a légiforgalmi irányító pozícióját. Nemcsak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren repülhetünk, bármelyik európai repülőteret be lehet programozni a szimulátorban.

A szimulátort egyelőre csak a légiforgalmi irányító képzésben résztvevők használhatják, de a cég vizsgálja annak lehetőségét is, hogyan tudnának magánszemélyeket is fogadni a szimulátorban.

www.facebook.com/aerosport.hu ; www.aerosport.hu

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem?

Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet.

© 2016 gogogo.hu © Minden jog fenntartva.

Fel