Levegőben

A Malév egyelőre nem lép

A Malév vizsgálja, hogy milyen hatással lesz az emisszió kereskedelem a Malév árazási politikájára 2012-ben, valamint a nemzetközi iparági reakciókat is értékeli

A Malév egyelőre nem lép az emisszió kereskedelem kiterjesztése miatt

Budapest, 2012. január 13., péntek (MTI) –

A Malév vizsgálja, hogy milyen hatással lesz az emisszió kereskedelem a Malév árazási politikájára 2012-ben, valamint a nemzetközi iparági reakciókat is értékeli – mondták el a légitársaságnál az MTI kérdésére.

Az Európai Unió tagállamainak repülőtereit használó légitársaságokat január elsejétől vonták be az emisszió kereskedelembe (ETS), az ingyenes kvóta kiosztásakor a Malév 2012-re az összes kibocsátása 85 százalékát kapta meg.
A légitársaságok ingyenes egységeket kapnak meghatározott referencia értékek alapján, amit a 2004 és 2006 közötti kibocsátások alapján határoztak meg. A január elsején kezdődő naptári évre a referenciaérték tonnakilométerenként 0,00068 kibocsátási egység. Ez 2013. január elseje és 2020. december 31. között 0,00064 egységre mérséklődik tonnakilométerenként.
Ezzel a légitársaságok is rákényszerülnek az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére, ellenkező esetben – a kvótavásárlás miatt – növekszenek költségeik.
A Ryanair diszkont légitársaság pénteken jelentette be, hogy pótdíjat vezet be a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó uniós szabály miatt.
A társaság közlése szerint január 17-étől fejenként és utanként 25 eurócentet tesznek rá a jegyárakra. A Ryanair számításai szerint az új szabályozás az idén 15-20 millió euró többletköltséget jelent a légitársaság utasainak.
A Ryanair – több más európai légitársasághoz hasonlóan – hevesen bírálta, hogy a légitársaságokat is bevonják az úgynevezett szén-dioxid-kvóta kereskedelmi rendszerbe, mert szerinte ez rontja az európai légitársaságok versenyképességét.
A Lufthansa már január elején jelezte, hogy a szén-dioxid-adó bevezetésének költségeit kénytelen az utazóközönségre hárítani, ez a csoporthoz tartozó légitársaságok számára az idén 130 millió eurót jelent.
A Delta Air Lines 3 dollárral emelte Európába közlekedő járatainak jegyárát az ETS kiterjesztése miatt.
A légitársaságok nemzetközi szövetsége, a IATA is kifogásolta az intézkedést, amely számításai szerint a légiközlekedési iparág ETS miatti éves költsége 2020-ra 2,8 milliárd euróra emelkedik az idei 900 millióról.
A BruxInfo internetes portál egy szeptemberi cikke szerint
2012-ben 380 millió kibocsátási egységeket kell vásárolniuk a
cégeknek, ingyenesen 182 milliót osztottak szét.

 

 

 

 

 

 

Foto: gogogo.hu

gte \ gkv

MTI 2012. január 13., péntek 15:30

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem?

Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet.

© 2016 gogogo.hu © Minden jog fenntartva.

Fel