Aerosport

AEROsport 2017. 04.

Repülős tapasztalat nélkül is lehetünk egy Airbus vagy egy Boening pilótái, de akár new yorki városnézésre is repülhetünk ezekkel a szimulátorokkal.

 

Telefonos applikáció készül drónpilótáknak,  egy kattintással megtudható, lehet-e drónt reptetni az adott helyen az adott pillanatban

Repülős tapasztalat nélkül is lehetünk egy Airbus (erbász)vagy egy Boening (Böing) pilótái, de akár new yorki városnézésre is repülhetünk ezekkel a szimulátorokkal

Építkezések a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren. Épül az új utasmóló, de felújítások miatt lezárták az 1-es futópályát is

Az elektronikus formanyomtatvány mellett a jövőben már térképen is el lehet készíteni a repülési terveket, megújul ugyanis a netbriefing rendszer. Számos visszajelzés érkezett a HungaroControlhoz, hogyan lehetne még kényelmesebben használni a rendszert, ezek az ötletek valósulnak meg a mostani fejlesztéssel.

A megújult netbriefing rendszert a tervek szerint július elsejétől használhatjuk. Ugyancsak július 1-től kaphatnak légtér információkat a drónpilóták egy telefonos applikáció segítségével. A drón használatra vonatkozó jogszabály tervezet szerint a KAIDU névre keresztelt applikáció  a két alsóbb kategóriába sorolt drón felhasználóknak nyújthat segítséget. Az ipari felhasználóknak továbbra is hatósági engedélyt kell kérniük egy-egy reptetés előtt.

A maximálisan igényelhető légtér mérete 150 méter magasságig egy 500 méter sugarú kör lesz. A jogszabály tervezet szerint napnyugta után nem lehet drónt reptetni, az alkalmazás erre is figyelmezteti a felhasználót, de ha az adott területen másik felhasználó is reptet, ezt is megtudhatjuk.

+++

Repülős tapasztalat nélkül is lehetünk egy Airbus vagy egy Boening pilótái. Bárki kipróbálhatja, milyen egy utasszállító pilótájának lenni, hogyan kell ezeket a nagy gépeket irányítani.

 

Az Airbus szimulátor hivatalos jogosítást kapott, így már a pilótaképzés egy kis fázisában is részt tudnak venni.

A BUD 2020 ( Bud húsz húsz) fejlesztési program keretében 50 milliárd forintból válik modernebbé a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér. Számos beruházás elindult, épül a repülőtéri szálloda, bővül az új utasfelvételi pultok száma és megkezdődött az 1-es futópálya betonjának a cseréje is. A program kulcsfontosságú beruházása a 2B terminálon az utasmóló megépítése, amely 18 hónap múlva készül el, és jelentősen növeli majd a repülőtéri kapacitásokat. A mólóról 27 új beszállító kapu érhető el, ezek közül tíz utasbeszállító hidat is kap, három állóhely széles törzsű gépeket is ki tud majd szolgálni.

A B utasmóló elkészülése után a 2B Terminál délnyugati oldalán akár egyszerre 9 repülőgép-állóhelyet kell majd kiszolgálni, ezért volt szükséges a gurulóút hálózat fejlesztése is.

Harminchat méteres szélességével a repülőtér „legjei” közé tartozik a nemrégiben üzembe helyezett, „F” jelű gurulóút, ami az elmúlt évek egyik legfontosabb fejlesztése a légiforgalmi üzemeltetés szempontjából. A Foxtrotnak nevezett gurulóút a repülőtér két legforgalmasabb párhuzamos gurulóútját köti össze újabb csomópontban, a 2B Terminálhoz tartozó forgalmi előterénél és a jövőben fontos szerepe lesz, amikor elkészül az új utasmóló, a hozzá tartozó repülőgép-állóhelyekkel. Forgalomba vételével még gördülékenyebb és biztonságosabb lesz a földön közlekedő repülőgépek irányítása, ráadásul akár az Airbus A380-as óriásgép is áthaladhatna rajta.

 

 

www.facebook.com/aerosport.hu ; www.aerosport.hu

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem?

Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet.

© 2016 gogogo.hu © Minden jog fenntartva.

Fel