Aerosport

AEROsport 2017. 04.

Repülős tapasztalat nélkül is lehetünk egy Airbus vagy egy Boening pilótái, de akár new yorki városnézésre is repülhetünk ezekkel a szimulátorokkal.

 

Telefonos applikáció készül drónpilótáknak,  egy kattintással megtudható, lehet-e drónt reptetni az adott helyen az adott pillanatban

Repülős tapasztalat nélkül is lehetünk egy Airbus (erbász)vagy egy Boening (Böing) pilótái, de akár new yorki városnézésre is repülhetünk ezekkel a szimulátorokkal

Építkezések a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren. Épül az új utasmóló, de felújítások miatt lezárták az 1-es futópályát is

Az elektronikus formanyomtatvány mellett a jövőben már térképen is el lehet készíteni a repülési terveket, megújul ugyanis a netbriefing rendszer. Számos visszajelzés érkezett a HungaroControlhoz, hogyan lehetne még kényelmesebben használni a rendszert, ezek az ötletek valósulnak meg a mostani fejlesztéssel.

A megújult netbriefing rendszert a tervek szerint július elsejétől használhatjuk. Ugyancsak július 1-től kaphatnak légtér információkat a drónpilóták egy telefonos applikáció segítségével. A drón használatra vonatkozó jogszabály tervezet szerint a KAIDU névre keresztelt applikáció  a két alsóbb kategóriába sorolt drón felhasználóknak nyújthat segítséget. Az ipari felhasználóknak továbbra is hatósági engedélyt kell kérniük egy-egy reptetés előtt.

A maximálisan igényelhető légtér mérete 150 méter magasságig egy 500 méter sugarú kör lesz. A jogszabály tervezet szerint napnyugta után nem lehet drónt reptetni, az alkalmazás erre is figyelmezteti a felhasználót, de ha az adott területen másik felhasználó is reptet, ezt is megtudhatjuk.

+++

Repülős tapasztalat nélkül is lehetünk egy Airbus vagy egy Boening pilótái. Bárki kipróbálhatja, milyen egy utasszállító pilótájának lenni, hogyan kell ezeket a nagy gépeket irányítani.

 

Az Airbus szimulátor hivatalos jogosítást kapott, így már a pilótaképzés egy kis fázisában is részt tudnak venni.

A BUD 2020 ( Bud húsz húsz) fejlesztési program keretében 50 milliárd forintból válik modernebbé a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér. Számos beruházás elindult, épül a repülőtéri szálloda, bővül az új utasfelvételi pultok száma és megkezdődött az 1-es futópálya betonjának a cseréje is. A program kulcsfontosságú beruházása a 2B terminálon az utasmóló megépítése, amely 18 hónap múlva készül el, és jelentősen növeli majd a repülőtéri kapacitásokat. A mólóról 27 új beszállító kapu érhető el, ezek közül tíz utasbeszállító hidat is kap, három állóhely széles törzsű gépeket is ki tud majd szolgálni.

A B utasmóló elkészülése után a 2B Terminál délnyugati oldalán akár egyszerre 9 repülőgép-állóhelyet kell majd kiszolgálni, ezért volt szükséges a gurulóút hálózat fejlesztése is.

Harminchat méteres szélességével a repülőtér „legjei” közé tartozik a nemrégiben üzembe helyezett, „F” jelű gurulóút, ami az elmúlt évek egyik legfontosabb fejlesztése a légiforgalmi üzemeltetés szempontjából. A Foxtrotnak nevezett gurulóút a repülőtér két legforgalmasabb párhuzamos gurulóútját köti össze újabb csomópontban, a 2B Terminálhoz tartozó forgalmi előterénél és a jövőben fontos szerepe lesz, amikor elkészül az új utasmóló, a hozzá tartozó repülőgép-állóhelyekkel. Forgalomba vételével még gördülékenyebb és biztonságosabb lesz a földön közlekedő repülőgépek irányítása, ráadásul akár az Airbus A380-as óriásgép is áthaladhatna rajta.

 

 

www.facebook.com/aerosport.hu ; www.aerosport.hu

Fel